nieuwbouwproject:
Loeswijk (Mierlo)

Login

Gebruikersnaam

Wachtwoord

Bent u nog geen lid?
Klik dan hier om u
gratis aan te melden.

Wachtwoord vergeten?
Klik dan hier om een
nieuw wachtwoord aan
te vragen.

Selecteer een nieuwbouwregio

Kom in contact met uw buurtgenoten

Menu

• Home
• Nieuws
• Forum
• Fotogallerij
• Agenda
• Klantenvoordeel
• Links
• Contact

Gebruikers Online

Gasten Online : 1

Aangemelde leden : 38
Nieuwste lid
jo

Fotogallerij

Fotogallerij

Laatste Foto (18-08-2007)

Forum over Loeswijk - notaris

AuteurBericht
carlaGeplaatst op: 19-08-2007 21:29

Hoi

Mogen jullie ook allemaal al bij de notaris verschijnen? 29 augustus ben ik aan de beurt.

groetjes,

Carla

Naar boven
carlaGeplaatst op: 27-08-2007 19:38
en zoals eigenlijk al verwacht gaat de afspraak bij de notaris niet door..... op de bouwvergunning is bezwaar aangetekend door een omwonende..... had ie dat niet eerder kunnen bedenken........
Naar boven
josGeplaatst op: 28-08-2007 13:56

Hallo buren vrienden en kenissen,

Ja inderdaad, notaris toevallig gebeld en kreeg te horen dat de vergunning nog niet afgegeven wordt.Iedereen zal ook nog een brief krijgen officieel Ik kreeg wel te horen van hem dat de aannemer flink druk op de ketel zet om het allemaal wel door te laten gaan. Het uitstel zal hoogst waarschijnlijk maximaal een paar weken zijn volgens notaris maar dat is toch koffiedik kijken. Het kan nog een jurische zaak worden onderling. Wie weet inmiddels wat de reden is van niet afgeven van de vergunning van de gemeente en wie heeft er bezwaar gemaakt.

mvg Jos,

Ransuil 7 (als het nog goed komt)

Naar boven
carlaGeplaatst op: 28-08-2007 16:38

Hoi,

In het eindhovens dagblad stond dat het ene meneer van Lierop was. Hij was het eerder al niet eens met de weg die uitkomt op zijn erf, die weg is nu omgebogen. Daarna niet eens over de lampen die dan in zijn tuin zouden schijnen van de auto's dus er komt iets van een struik. Nu vindt hij de huizen te hoog en het vervelend dat er straks ongeveer 4 auto's per uur door zijn straat komen.

Dus tja.... zal afwachten zijn hoe het nu weer afloopt. Die man had het van mij best eerder mogen bedenken.

Naar boven
E.I.IGeplaatst op: 28-08-2007 21:38
Naar aanleiding van de problemen rond het bezwaarschrift, meldden wij ons (Erwin en Ilonka, Sneeuwuil 8) aan op dit forum omdat we zeker van mening zijn dat het verstandig is ons als Loeswijkbewoners samen sterk te maken. En hoe kom je anders zo makkelijk met elkaar in contact, dan via het web. Wij hebben ons inmiddels ook al aangemeld als lid van Vereniging Eigen Huis, waar je de mogelijkheid hebt een kopersvereniging op te richten. Zijn er al meer mensen die lid zijn geworden? Tot mei 2008 betaal je slechts zo'n 25 euro. Wellicht kunnen we dmv een kopersvereniging uitzoeken op wie we de extra kosten waarmee we nu te maken krijgen, kunnen verhalen.  
Naar boven
carlaGeplaatst op: 28-08-2007 23:14
via hyves is er ook al een bewoner actief die het een en ander aan het uitzoeken is of de schade ergens te verhalen is, gemeente of de 'aanklager' . Dus daar zullen we kort mee weten.
Naar boven
marcoGeplaatst op: 29-08-2007 20:27

hoi jos en eii

als we samen sterk willen gaan word dan ook ff lid op de hyves site van loeswijk ook daar bespreken we deze dingen onder elkaar

groetjes marco

ransuil 5 hallo buurman op 7

Naar boven
josGeplaatst op: 29-08-2007 22:09

Hoi Marco,

Ik ben inmiddels lid van de Hyves maar hoe kan ik me aanmelden bij de groep Loeswyck?

mvg Jos van de Goor

Naar boven
Jelke en EricGeplaatst op: 30-08-2007 13:52

Hoi Marco,

hoe kunnen we lid worden van deze groep? Ben het er helemaal mee eens dat we samen veel sterker staan, maar heb geen idee of de extra kosten op iemand te verhalen valt.

Apart detail is dat in het ED staat dat de wijk 2 ontsluitingswegen gaat krijgen, dit is er toch maar 1?

Groetjes, Eric

Naar boven
marjonGeplaatst op: 31-08-2007 10:44

Mijn man heeft vanmiddag via bepaalde bronnen vernomen dat eea snel opgelost gaat worden om met de bouw verder te gaan. Het schijnt dat de heipalen al lang geleden besteld zijn en ook de afspraken voor het heien voor plan Loeswijk zijn al geruime tijd geleden gemaakt. Blijkbaar moet dit doorgaan, dit kunnen ze niet afzeggen.

Dussss misschien is er toch nog hoop op korte termijn.

Naar boven
josGeplaatst op: 01-09-2007 11:44

Het blijven natuurlijk allemaal roddels maar ik heb gehoort dat 2 mensen zijn bezwaar hebben indient.

Vanmorgen brief gehad van Kalliste er wordt een hoorzitting gepland en daarna krijgen we bericht hoe het nu verder gaat. En inderdaad alle afspraken bij de notaris zijn voor iedereen Geannuleerd zoals in de brief staat. De aannemer zal voortvarend aan de slag gaan en binnenkort zal die zijn werkzaamheden beginnen.

Mvg Jos van de Goor,

Naar boven
Jelle&NienkeGeplaatst op: 04-09-2007 10:32

Dag mede bewoners cq slachtoffers,

Heel jammer allemaal deze onzekerheid over de voortgang. Ik hoop dat de gemeente deze hoorzitting zo spoedig mogelijk houdt aangezien het hier om 115 gezinnen gaat die met zeer aangrenzende waarschijnlijkheid direct in de portomonnee geraakt worden als dit niet snel opgelost is. Saillant detail is dat de gemeente (volgens het kadaster) nog eigenaar is van de grond dus iedere dag dat dit duurt kost het de gemeente geld (rente).

Ik heb ook begrepen dat meerdere bezwaren zijn binnengekomen en dat in ieder geval 1 persoon gedurende het hele traject bij de gemeente allerlei dingen heeft omgevraagd waardoor het een "lastig persoon" schijnt te zijn. We kunnen alleen maar hopen dat deze persoon geen persoonlijke vête aan het uitvechten is om de gemeente tot last te zijn en dat deze persoon beseft dat hij/ zij 115 gezinnen in problemen kan brengen. Begrijp me goed: iedere huidige bewoner heeft het recht om met geldige redenen bezwaar op bouwplannen te maken.

Mijn mening is overigens ook dat ons een worst is voorgehouden. In ons geval werd door de makelaar al gezegd dat we snel moesten beslissen aangezien er veel animo voor de woningen was en omdat 75% verkocht moest zijn voordat gestart zou worden. Nu is de bouwvergunning pas op 17 juli aangevraagd waardoor het termijn van 6 weken op de 28ste augustus afliep. In onze verkoopcontracten staat dat de aannemer vanaf 1 sept 2007 eigenaar van de grond is dus is het voor de koper zaak om voor 1 september te passeren omdat het rente percentage bij de aannemer 8% (je hypotheek rente ligt lager dus daar zit voor de koper voordeel in).

Ik hoop iedere dag op een telefoontje van de notaris dat de lucht is geklaard en dat we kunnen passeren. Ik zal tevens iedere twee dagen de gemeente cq bouwonderneming vragen wat de status is, wellicht is het verstandig dat meerdere mensen dit doen zodat beseft wordt hoeveel mensen dit raakt...

Groetjes,
Jelle & Nienke
Kerkuil 12 (waarschijnlijk)

PS: ik krijg de Hyve over de loeswijk niet gevonden, kan iemand hier plaatsen welke hyve ik moet hebben?

Naar boven
marjonGeplaatst op: 04-09-2007 11:10

hierbij het hyves adres:

http://nieuwbouw-loeswijck.hyves.nl/

Naar boven
Jelle&NienkeGeplaatst op: 04-09-2007 19:51

GESPREK MET DE GEMEENTE 04-09-2007:

Ik heb vandaag uitgebreid met de projectleider binnen de gemeente gesproken (Dhr Jacobs) omtrent de situatie. Het zijn twee personen (Adriaans en Van Lierop) die bezwaar maken op zowel de bouwvergunning als het bestemmingsplan. Klaagredenen zijn hinder van autolampen, verkeersveiligheid, overlast, etc.

Er staat een hoorzitting gepland, die openbaar is, op 17 september (18.30uur) te Hofdael in Geldrop. Tijdens deze hoorzitting zullen onafhankelijke externe onderzoekers het bezwaar van beide heren (die het dan moeten toelichten) aanhoren en het college van B&W adviseren in deze zaak. Het besluit van B&W (datum nog onbekend) is dan om het bezwaar gegrond of ongegrond te verklaren. Hiermee wordt overigens de bouwvergunning niet onherroepelijk vrij van alle bezwaar. De klagers kunnen namelijk nog via de rechtbank een verzoek tot schorsing van de bouwvergunning vragen hetgeen volgens Jacobs al in werking wordt gesteld (heeft hij via de advocaat van een van beider heren gehoord). Jacobs geeft wel aan dat dit voordelen heeft omdat het dan voor alle partijen wat meer duidelijkheid geeft. Als de rechtbank uitspraak heeft gedaan dan kunnen de klagers nog beroep EN hoger beroep aantekenen...

Er is dus nog veel onduidelijkheid omtrent een mogelijk moment van passeren; één ding is duidelijk: beide heren maken gebruik van hun rechten en hebben bezwaar tegen de bouw van woningen op de bewuste plek... (er staat al jaren in het bestemmingsplan dat het gebied bij de loeswijk woningbouw als bestemming heeft dat is natuurlijk wel positief....)

Enfin: "keeping our fingers crossed...

Groetjes Jelle & Nienke

Naar boven

Keuken kopen?
Bekijk al het aanbod

Klus?
U heeft een klus, wij zoeken de goedkoopste vakman.
Vraag een offerte aan

Quick Step laminaat
Vloertarieven vergelijken

Verzekering vergelijken
Vraag een offerte aan

http://www.bijnsolutions.nl/doClick.php?KlikID=29&PartnerID=5

Hier adverteren?

Bouwbegeleiding nodig?
Casa Nova voor al uw vragen

Disclaimer    Colofon    Copyright BIJN Solutions B.V. Alle rechten voorbehouden.    Powered by Nieuwbouwwoningen.nl